Powered By Blogger

8 Haziran 2013 Cumartesi

mınecraft seedler

Seed: 6774083658238822624

Issız ada: Burda ağaç yok!!!
Seed : -4040597748409837035




Resimler :

[IMG]

[IMG]

[IMG]
Anlayan anladı,seed: 760967791
Koordinatlar:
Çöl Piramit # 1: x (170), y (65), z (-469)

Stronghold # 1: x (298), y (28), z (-631)

Çöl Piramit # 2: x (778), Y (65), S (10)

NPC Köyü # 1: x (562), y (65), z (692)

Mineshaft # 1: X (590), Y (26), Z (632)

Zindan (Skeleton Spawner) x (324), y (61), z (631)

Çöl Piramit # 3: x (106), Y (65), Z (778)

Orman Tapınağı # 1: X (147), Y (65), Z (1206)

NPC Köyü # 2: x (-231), y (64), z (1.239)

Çöl Piramit # 4: X (-245), Y (65), Z (1050)

Mineshaft # 2: x (-291), y (32), z (1.058)

NPC Köyü # 3: x (-845), y (71), z (1.378)

Çöl Piramit # 5: x (-709), y (65), z üzere (1082)

NPC Köyü # 4: x (-242), y (66), z (580)

Çöl Piramit # 6: x (-421), y (65), z (362)

Orman Tapınağı # 2: X (-794), Y (66), Z (323)

Stronghold # 2: X (-745), Y (27), Z (405)

Çöl Piramit # 7: X (-821), Y (65), Z (538)

Çöl Piramit # 8: X (- 1157), Y (65), Z (538)

Köy # 5: X (- 1237), Y (68), Z (24)

Köy # 6: X (- 1019), Y (67), S (52)

Cadı Evi # 1: x (-959), y (66), z (-348)

Orman Tapınağı # 3: x (-503), y (94), z (- 1193)

NPC Köyü # 7: x (- 144), y (73), z (- 1435)

NPC Köyü # 8: x (290), y (64), z (- 1290)

Mineshaft # 3: x (228), y (30), z (- 1231)

Cadı Evi # 2: x (777), y (66), z (- 1308)

Stronghold #3: x (566), y (31), z (651)
seed:lostle paylaşıyım dedim. İşte fotoğraflar...... 2013-05-13_16.33.59.png 2013-05-13_16.35.14.png 2013-05-13_16.33.59.png 2013-05-13_16.35.14.png
Doğduğunuzda bir köyün üzerinde doğacaksınız köyde demirci var
e5f8d1feda084c2d325800435efd3f61.jpg 
Seed:-5825474964779901595(
(kazı)
O kadar garip ki
1 map ta Jungle,Extreme Hills,River,Desert ve jungle var.Bonus Sandığı açarsanız 4 wood,3 oak wood planks,6 stick çıkyor.More syords modu varsa 2 bone sword,2glass sword çıkar.Seed:-523946750.Resim yüklerken hata çıktı.
arkadaşlar bildiğimiz gibi herobrine ye inanmayanlar var fakat bu seed 1.2.5 de calışmaktadır seed: nomet kücük büyük fark etmez 1.2.5 de denedim oldu totemi yapınca geliyor kesinlikle mod suzdur
 Seed:1497212161

Seed:69er
Resim 1:İlk doğduğunuzda köyde başlıyorsunuz köyü aramanıza gerek yok

Resim 2:Atlar eşekler var köyün yanında

Resim 3: x=175 z=252'de extreme hills bulabilirsiniz yani köyün yanında zümrüt kaynağı olur

Resim 4:Köydeki kilise kubbesinden dümdüz giderseniz 2 tane gömülü zindan bulacaksınız.Bulamayanlar için x=50 ve z=437 koordinatlarında:


Resim 5:x=166 z=634 koordinatlarındaki çöl tapınağında 4 zümrüt ve elmas at zırh bulmanın mümkün:
Seed:69er
Resim 1:İlk doğduğunuzda köyde başlıyorsunuz köyü aramanıza gerek yok
2013-06-06_13.08.37.png 
Resim 2:Atlar eşekler var köyün yanında
2013-06-06_13.08.48.png 
Resim 3: x=175 z=252'de extreme hills bulabilirsiniz yani köyün yanında zümrüt kaynağı olur
2013-06-06_13.10.27.png 
Resim 4:Köydeki kilise kubbesinden dümdüz giderseniz 2 tane gömülü zindan bulacaksınız.Bulamayanlar için x=50 ve z=437 koordinatlarında:
2013-06-06_13.10.38.png 
Resim 5:x=166 z=634 koordinatlarındaki çöl tapınağında 4 zümrüt ve elmas at zırh bulmanın mümkün:
alttaki seedi yazarak jungle temple'ı görün

1202179165

fotoğraflarda yazan koordinatlara giderseniz...

Fotoğraflar:
1125.jpg
Arkadaşlar Beğendiğim Seedlerden Biri Resim Ekleyemiyorum Ama Var Yani :sırıtmak: 

Seed : boobies


Seed resimde yazılıdır.

[IMG]

7 Haziran 2013 Cuma

minecraft bedava indir

http://www.dosya.tc/server10/IK4CiY/MInecraft.rar.html 

allah yaratık geliyo kaç kaç!

aratıklar yaşayan, sınırlı yapay zekaya sahip oyuncu olmayan karakterlerdir. En kısa tanımıyla NPC(Non player character)'dir. Yaratıklara farklı zarar verme yolları şunlardır: Ateş, Yüksek bir yerden aşşağı atmak, suda boğmak, sıkıştırmak(1x3 yüksekliğinde bir derinlik kazıp yukarıdan bir kum,gravel atmak gibi.). Ayrıca yaratıklar Trene binebiliyor bunun için tren yaratığın üzerinden geçmeli. Gümüşbalığı bile binebiliyor.


Yaratıklar çeşitli yollarla rastgele doğabiliyor. 1.1 Sürümünde oyuncular yumurtalar ile bir kaç yaratık(Ender Ejderi, Kardan adam, Evcil Kurt ve Kedi, Devler ve Jockey) çıkartabiliyor. Yumurtalar hilesiz yalnızca yaratıcı modunda elde ediliyor.


Yaratıklar insanları en az 16 Blok öteden fark edebiliyor. Bunların dışında Ghastların 100 Endermenlerin 64 blokluk görüş açısı var.




Pasif Yaratıklar
Pasif yaratıklar asla size vuramaz.
Ahtapot hariç tüm yaratıklar sadece karada doğar. Ahtapotlar ise sadece suda.



Tarafsız Yaratıklar
Tarafsız yaratıklar oyunculara kışkırtılmadıkça zarar vermez. Kışkırtılan tarafsız yaratıklar yanlarında ki aynı tür yaratıklar ile birlikte saldırır.



Düşman Yaratıklar
Düşman yaratıklar belli bir mesafelerine girmiş oyunculara saldırır.
Mağara Örümceği, Skeleton, Örümcek, Jockey, Zombi ve Creeper 7 ışık seviyesi altında doğar.

Yararlı Yaratıklar
Yararlı yaratıklar oyuncular tarafından oluşturulur. Asla oyunculara saldırmaz.

Kardan Adam


Patron Yaratıklar


Patron yaratıklar daha karışık saldırı modellerine sahipler hemde çok fazla canları var. Bir patron yaratık bir dünyada sadece bir kere doğar.

Ender Ejderhası


Planlanan Yaratıklar




Plananlanan yaratıklar başlığı altında belirtilen yaratıklar Minecraft yeni versiyonlarında çıkması beklenen yaratıklardır. Bunların bir sonraki sürümde çıkması şart değildir. Bazı yaratıklar SnapShot'da test edilir.



Bir siteden alıntıdır .




Yaratıkların Ayrıntılı Özellikleri;


İnek






Özellikleri:
-Orta Düzeyde Bulunurlar
-Sürü Halinede Dolaşabildikleri Gibi Tek de Dolaşa Bilirler.
-Öldürür İseniz 0-3 Post 0-3 İnek Et'i Verirler.
-Öldürmesi Biraz Zordur Hızlı Kaçar, Geç Ölürler.



Domuz






Özellikleri:
-Orta Düzeyde Bulunurlar.
-Sürü Halinde Dolaşırlar.
-Öldürür İseniz 0-3 Domuz Eti Verirler.
-Öldürmesi Orta Düzeydedir, Hızlı Kaçamazlar.

Koyun





Özellikleri:
-Genelde En Çok Bulunan Hayvandır.
-Çoğunlukla Sürü Halinde Dolaşırlar.
-Oldürür İseniz 0-1 Adet Yün Yumağı Verirler.
-Öldürmesi Kolaydır.


Köpek (Kurt)




Özellikleri:
-Genelde Az Bulunurlar Fakat Bazı Gecelerde Özellikle Dolunay Zamanlarında Çok Fazla Olurlar.
-Sürü Halinde Dolaşırlar
-Öldürür İseniz Hiçbirşey Vermez. Ancak 1-4 Kemik Verirseniz (Üstüne Sağ Tıklayıp) Evcilleştirebilirsiniz.
-Öldürmesi Oldukça Zordur Birine Vurursanız Bütün Sürü Size Saldıracaktır.

Tavuk






Özellikleri:
-Orta Düzeyde Bulunurlar.
-Sürü Halinde Dolaşabildikleri Gibi Tek de Dolaşabilirler.
-Öldürür İseniz 0-1 Tavuk Eti 0-3 Tüy Verir. Ortalığa Yumurtlarlar Yumurlayı (Sağ Tuş) Kırarsanız Yavru Tavuk Çıkma İhtimali Vardır.
-Öldürmesi Oldukça Kolaydır.






Enderman





Özellikleri:
-Az Bulunurlar .
-Tek Dolaşırlar (Tüm Moblar (Yaratıklar) İçin Geçerli).
-Öldürür İseniz 0-1 Ender İncisi Verirler
-Öldürmesi Oldukça Zordur. Işınlanabilirler.


Creeper



Özellikleri:
-Orta Düzeyde Bulunurlar.
-Tek Dolaşırlar (Tüm Moblar (Yaratıklar) İçin Geçerli).
-Öldürür İseniz 0-3 Gunpowder Verirler.
-Öldürmesi En Zor Olan Mob'dur. Yaklaşırsanız Bir Bombanın Fitilini Yakmışçasına Ses Çıkarırlar. Eğer Ses Çıkarttıklarında Uzaklaşmazsanız Patlarlar.


Skeleton



Özellikleri:
-Orta-Çok Düzeyde Bulunurlar.
-Tek Dolaşırlar (Tüm Moblar (Yaratıklar) İçin Geçerli).
-Öldürür İseniz 0-3 Kemik 0-3 Ok Verirler.
-Öldürmesi Kolaydır. Ancak Ok Attıkları İçin, Uzun Mesafeli Saldırılarda Tehlikeli Olabilirler.


Örümcek



Özellikleri:
-Az-Orta Düzeyde Bulunurlar.
-Tek Dolaşırlar (Tüm Moblar (Yaratıklar) İçin Geçerli).
-Öldürür İseniz 0-3 Örümcek Gözü (Spider Eye) 0-3 String (İp- Örümcek Ağı) Verir.
-Öldürmesi Kolaydır.


Zombi



Özellikleri:
-En Çok Bulunan Mob'dur
-Tek Dolaşırlar (Tüm Moblar (Yaratıklar) İçin Geçerli).
-Öldürür İseniz 0-3 Rotten Flesh Verirler.
-Öldürmesi En Kolay Olan Mob'dur.


Slime



Özellikleri:
-Nadiren madenlerde ve/veya bitki örtüsü olmayan arazide bulunur.-Tek Dolaşırlar (Tüm Moblar (Yaratıklar) İçin Geçerli).
-Öldürür iseniz (slime başına) 0-1 slimeballs (balçık topu) verirler
-Büyük slimeler siz öldürdükçe 2 küçük parçaya ayrılırlar 3 boyutları vardır;
+Büyük: 8 canı var 2 can götürür
+Orta: 2 canı var 1 can götürür
+Küçük: 0,5 canı var hemen ölür.

bütün bloklar

oley sonunda ilk evimi yapıyorum

birkaç gündür oyundaki ilk gecenizi geçirdiğiniz mağarada yaşıyorsunuz ve artık kendi evinizi yapma vaktinizin geldiğini düşünüyorsunuz. Peki nereden başlamalı? 

İlk olarak kendinize uygun bir alan bulmanız lazım. Oyuna yeni başladığınızı göz önüne alırsak daha şimdiden çok uzaklara açılmak tehlikeli olabilir o sebeple yakınlarda bir yer tercihi yapmanız, hem malzeme taşırken katedeceğiniz yolu kısaltır hemde acil bir durumda (eviniz bitmeden gece basması, yada creeper istilası gibi) saklanacağınız yerin yakınınızda olması hayat kurtarabilir.

Yerinizi bulduğunuzu varsayarak devam edelim. Bu örnekte anlatacağımız kulübe için 12 x 12 karelik bir alan düzlemeniz gerekecek. Ama elbetteki kendi kulübenizi yapmanız veya bu örnekteki kulübeyi geliştirmeniz de mümkün. Sonuçta bu örnek sadece oyuna yeni başlayanlara kolaylık olması açısından seçilmiştir. Oyundaki tecrübeniz arttıkça çok daha iyi, korunaklı ve gelişmiş yapılar yapabilmeniz mümkün olacak.

Şimdi ihtiyaç listemize bir göz atalım

Yukarıda görmüş olduklarınız bu örnekta anlatılan kulübe için gerekli olan malzemeler. Kulübe yapımına başlamadan önce bu malzemeleri hazırladığınızdan emin olun.
Malzemelerimiz hazır olduğuna göre öncelikle kulübemizin temelini oluşturacak şekilde  cobblestone’larımızı 8x8 diziyoruz. Sonrasında ise kapıyı yerleştireceğimiz yöne 4 tane daha cobblestone ekliyoruz.

Ufak bir not: Wooden planks’lerinizi doğru yerleştirdiğinizden emin olun. Bu önemli çünkü tüm binanızı bu sıra üzerinden inşa edeceksiniz.
Yan taraflarda 2X2 pencere olacak şekilde 3 kat daha wooden planks döşemeye devam ediyoruz. Kapı yüksekliğimiz sadece 2 kare olacak. Sonrasını wooden planks ile kapatarak devam edin. Eğer kulübenizde pencere istemiyorsanız wooden planks ile kapatabilirsiniz. Bu durumda ekstra 1-2 torch harcayarak kulübenizi aydınlatmanız gerekebilir.
4 kare yüksekliğe geldiğinize göre kulübenizde yavaş yavaş şekillenmeye başlamış olmalı. Henüz bir çatımız yok ama endişe etmeyin. Sıra ona da gelecek…

Çatı öncesinde biraz iç dekorasyon yapabiliriz. Crafting Table, fırın ve yatağımız için bir yer ayarlayalım. Sonrasında ise sandıkları ve meşaleleri yerleştirelim. Hepsini yerleştirdikten sonra fırının veya crafting table’ın üzerine duvara bir resim fena durmaz.

Artık çatımız yerleştirmenin vakti geldi. Diagram biraz karışık görünebilir ama aslında değil. Tek bilmeniz gereken çatının en altının, kulübenin en üstünden bir kare dışarıda olduğu. Sonrası zaten kolay olacaktır.
Kendinizle gurur duyabilirsiniz. İlk Minecraft binanızı başarı ile tamamladınız. Elbetteki ilerleyen zamanlar da bu kulübeyi geliştirmeniz veya bundan çok daha iyi binalar yapabilmeniz mümkün. Örneğin, çatıda wooden planks yerine wooden stair kullanarak daha yumuşak bir yapı elde edebilirsiniz veya kulübenizi çitlerle çevirerek kendiniz daha da korumaya alabilirsiniz. Bundan sonrası artık size kalıyor.

Önemli Not: Kulübenin ve şematiklerin kaynağı Minecraft Sandbox olup sitelerine şuradan ulaşabilirsiniz.

silahlar

Minecraft’ta silahlar dost yada düşman Mob’ları daha hızlı öldürmenizi sağlayan araçlardır. Eğer bir Mob’dan 3 bloktan daha yakınsanız ve sol tıklama ile saldırırsanız, elinizde tuttuğunuz alete göre hasar verirsiniz.

Balta (Axe), Kazma (Pickaxe), ve Küreğin (Shovel) silah olarak kullanılabilmesi mümkündür. Eğer oyuncu elinde bu üçü veya kılıç (sword) tutmuyorsa sol tıklama ile yapacağı saldırılar sadece yumruk (fist)* hasarı verecektir.

Minecraft’ta silah olarak kullanabileceğiniz iki eşya mevcuttur. Kılıç ve Yay. Oyundaki hasar  sistemi kalp cinsinden hesaplanır. Kullanılan materyale göre verdikleri hasarı aşağıdaki tablodan görebilirsiniz.

Oyundaki Mobların sağlık durumları da kalplerle ölçülür. Aşağıda oyundaki mobların kalp cinsinden sağlık durumları verilmiştir.

Tavuk (Chicken) - 2 Kalp
Koyun (Sheep) - 4 Kalp
İnek (Cow) - 5 Kalp
Domuz (Pig) - 5 Kalp
Örümcek (Spider) - 8 Kalp
İskelet (Skeleton) - 10 Kalp
Creeper - 10 Kalp
Zombie Pigmen - 10 Kalp
Zombie - 11 Kalp
Ghast - 5 Kalp
Vahşi Kurt (Wild Wolf) - 4 Kalp
Eğitimli Kurt (Tamed Wolf) - 10 Kalp
Slime - (Büyüklüğüne göre Min: 0.5 kalp Max: 16 kalp)
Magma Cube - (Büyüklüğüne göre Min: 0.5 kalp Max: 16 kalp)



Kılıç (Sword)



Çevredeki dost, düşman Mob’lara veya diğer oyunculara zarar verebilen tek yakın menzil silahıdır. Kılıçlar blokları diğer tüm aletlerden daha hızlı kırabililirler. (Örneğin Glowstone Block veya Cobweb) Atak yapılabildiği gibi aynı zamanda blokta yapılabilir. Blok yapmak için sol tuşa tıklamak yeterlidir. Blok yapmak kılıcın dayanımını iki kullanımlık düşürür.


Ortalama Kullanım Ömrü:

Ağaç (Wood)(60*) -    12-15 Mob**
Taş (Stone)(132*) -    33-44 Mob** 
Demir (Iron)(251*) -    62-82 Mob**
Altın (Gold)(33*) -    6-8 Mob**
Elmas (Diamond)(1562*) -    520-781 Mob**

*Dayanıklılık değeri
**Kırılmadan öldürebileceği ortalama mob sayısı

Bir kılıcın ömrü = dayanıklılık değeri X vuruş başına vurduğu hasar şeklinde hesaplanır.


Kılıç kullanarak hasar almadan dövüşme yöntemlerinden biri size saldıran mob’un bir kare altında yer alarak saldırmaktır. (Düşmanın ayakları sizin kafanız hizasında olacak şekilde) Bu taktik özellikle bina savunmalarında çok işlevli olabilir.

Bir kılıcın Enchanting ile alabileceği 6 özellik mevcuttur.

Sharpness: Ekstra hasar verir. ( Smite veya Bane of Arthropods ile birlikte kullanılamaz)(Level başına 1.5 kalp ekstra hasar)

Smite: Zombilere, zombie pigmen’lere ve iskeletlere ekstra hasar verir. ( Sharpness ve Bane of Arthropods ile birlikte kullanılamaz.)(Level başına 2 kalp ekstra hasar)


Bane of Arthropods: Örümceklere, mağara örümceklerine ve silverfish’lere ekstra hasar verir. (Sharpness ve Smite ile kullanılamaz)(Level başına 1.5 kalp ekstra hasar)

Knockback: Atak yapılan mob’un savrulmasını sağlar.

Fire Aspect: Atak yapılan mob’un alev almasını sağlar. (sn başına 0.5 ekstra hasar sağlar) 

Looting: Mob’larında üzerilerinde düşen eşyaların daha fazla düşme şansını artırır.



Yay (Bow) ve Ok (Arrow)


Yay, ok atarak mob’ları ve diğer oyuncuları uzak mesafeden öldürebilmenizi sağlar. Kullanabilmek için mutlaka envanterinizde (en alt barda olmasına gerek yok) ok bulunması gereklidir. Temel olarak sağ tıklama ile kullanabildiğiniz yayı, sağ mouse tuşuna basılı tutarak gerebilir ve daha fazla hasar verebilirsiniz. Yay gerilmişken oyuncu Shift tuşuna basılmış gibi Sneak modundaki hızla yürür. Ghast, iskelet, creeper, örümcek ve spider jockey üzerinde özellikle etkili olabilir. Oklar yerçekiminden etkilenirler. Kısa mesafe atışlarında pek belli olmasa da uzun mesafeli atışlar bunu görebilmek mümkündür. Aynı zamanda yay’dan Dispenser yapabilmek mümkündür.


Oklar ise yay’a cephane olarak kullanılır. Üretilebilir veya ölen iskeletlerden toplanabilir. Bir ok, doğru açı ve yükseklik sağlanırsa, full güçle fırlatıldığında 120 blok öteye gidebilir. Tam güçte fırlatıldığında 4.5 kalp (bazen 5), orta güçte 3 ve hiç yay germeden 0.5 kalp hasar verebilir. Oyuncu 90’ açı ile yukarıya attığı bir ok ile kendine hasar verebilir.

Bir yayın Enchanting ile alabileceği 4 özellik mevcuttur.

Power: Ekstra hasar verir. (1. seviyede normal hasarın 1.5 katı 5. seviyede 2.5 katı hasar verir)

Punch: Mob’ların oku yedikten sonra geriye doğru savrulmasını sağlar

Flame: Vurduğunuz mob’ların alev almasını sağlar.

Infinity: 1 ok ile sınırsız atış şansı verir.

mınecraft yicekleri nasıl yenir

Minecraft’ta yiyecekler sizin , ekranın sağ altındaki but simgesi ile gösterilen ve zamanla azalan açlık barınızın dolmasını sağlar. Açlık barınız 10 adet but simgesi ile gösterilir ve her bir butun değeri 2 puandır. Süt (Milk), kek (cake) ve mantar çorbası (mushroom stew) hariç tüm yiyecekler envanterde istiflenebilir. Örneğin 10 ekmeği (Maksimum 64 olmak üzere) tek karede stoklayabilirsiniz.Yiyecekleri elinize aldıktan sonra sağ mouse tuşuna basılı tutarak yiyebilirsiniz.Tek istisna olarak kek yiyebilmek için öncelikle bir yüzeye yerleştirilmelisiniz. Sonrasında kek sağ tıklayarak yiyebilirsiniz.

Açlık barınız 18 (9 but)’in üzerindeyse canınız her 4 saniyede yarım kalp olmak üzere dolacaktır. Açlık barınız 6 (3 but)’un altına inerse koşamazsınız. Oyunu eğer Peaceful seviyede oynuyorsanız açlık barınız azalmaz. Açlık barınız boşaldığından can barınız 4 saniyede yarım kalp boşalacak şekilde azalır. Easy (Kolay) zorluk seviyesinde canınızın azalması 5 kalp kala, Normal’de yarım kalp kala durur. Hard (Zor) zorluk seviyesinde ise siz ölünceye kadar durmaz.


Oyunda görünür olan açlık barı dışında görünmeyen doygunluk barı vardır. Bu doygunluk barı her yemek yediğinizde artar ve bu bar tamamen boşaldıktan sonra ancak açlık barınız azalmaya başlar. Doygunluk barına ne kadar çok puan eklenirse bu o kadar süre açlık barınız azalmadan zaman geçirebileceğiniz anlamına gelir.

Birde buna ek olarak yorulma barı mevcuttur. Yine oyuncu tarafından görülemez ama oyunda aktif olarak çalışan bir bardır. Bu bar ise 0.0 - 4.0 arasında değer alır ve ne zaman 4.0 değerini görürse doygunluk barınızdan 1 puan eksiltir. Eğer doygunluk barınız boşsa bu sefer açlık barınızdan 1 puan eksiltir.
Yaptığınız işlerin yorulma barına etkisi aşağıdaki gibidir.

Yürümek (metre başına) :    0.01
Koşmak (metre başına) :   0.1
Yüzmek (metre başına) :   0.015
Zıplamak :    0.2
Koşarak zıplamak :    0.8
Block kırmak :     0.025
Düşmana saldırmak :    0.3
Düşmandan hasar almak :     0.3
Yemekten zehirlenmek :     15.0 (etkisi geçene kadar)

Yemek zehirlenmesi 30 saniye sürer ve bu süreç içerisinde yorulma barınıza 15.0 ekleyecektir. Yemek zehirlenmesi yaşadığınızı açlık barınızdaki butların yeşil renge bürünmesinden anlayabilirsiniz.  Buda yaklaşık 4 açlık barı puanına (2 but) denk gelir. Peaceful modunda açlık barınızın rengi değişir ama azalmaz.

Ayrıca yemek zehirlenmesi süresi yediğiniz yiyecek sayısıyla artmaz. Yani 1 Rotten Flesh’de yeseniz, 5 Rotten Flesh’de yeseniz aynı süre zehirli kalacaksınız. Aynı zamanda süt içerek yemek zehirlenmesinin etkisinden kurtulabilirsiniz. 
Oyunda pek çok yiyecek çeşidi bulunmaktadır. Tam listeye aşağıdan bakabilirsiniz.

Yüzeyde zaman geçiriyorsanız ekmek ve et( domuz, inek veya tavuk) tercih edebilirsiniz. Şayet çevrede et alabileceğiniz hayvan bulamıyorsanız kendinize olta yaparak balık avlamayı deneyebilirsiniz. 

Açlıktan ölmediğiniz sürece mutlaka ama mutlaka etlerinizi pişirerek yiyin. Açlık barınızı daha fazla doldurmasının yanında pişmiş et doygunluk barınızı da daha fazla doldurduğundan çok daha uzun süre acıkmadan gezebilirsiniz. 

Mecbur kalmadıkça Zombie etlerinden uzak durun. Ama köpeğiniz bu zombie etlerinin negatif etkilerinden etkilenmediği için köpeğinizi beslemek için ideal yemektir.

Eğer uzun süreli madende kalmak gibi planlarınız varsa yanınıza 2-3 kırmızı mantar, 2-3 kahverengi mantar alarak, aşağıda kendinize sınırsız bir yiyecek kaynağı oluşturabilirsiniz. Madenlerde yeterli boş alanı (minimum 7x7x6) sağladıktan sonra yere dikeceğiniz bir mantar üzerinde bone meal (iskeletlerden düşen kemiklerden elde edebilirsiniz) kullanarak kendinize devasa mantar yapabilirsiniz. (hem kırmızı hemde kahverengi mantar içinde geçerlidir.) Bu mantarı parçaladığınızda size 2-25 arası mantar verecektir. Bu sayede açıktığınız zaman sürekli kendinize yiyecek oluşturabilmeniz mümkün olur. 

Aynı durum Nether içinde geçerlidir. Hatta Nether’da mantar nüfusu bir hayli fazla olduğundan aç kalma olasılığınız çok düşüktür. (Yanınızda “Bowl” veya Bowl yapacak odun taşıdığınız sürece.)

nocht da kım mınecraftmı oda ne?


 
İsveçli oyun yapımcısı. Gerçek adı  Markus Alexej Persson olan Minecraft’ın yaratıcısı. Aynı zamanda Mojang AB.’nin  de sahibi. Kendisinin bloguna buradan, twitter’ına da buradan ulaşabilirsiniz.

The Overworld:

Minecraft’ta başlangıç yaptığınız boyut. En alt tabanı Bedrock ile kaplıdır ve en alttan en üstte 128 küp yüksekliğindedir. (Versiyon 1.2 ile 256 olacak gibi) Gece ve gündüz döngüsüne sahiptir. 10 dk gündüz, 10 dk gece olmak üzere 1 Minecraft günü 20 dakikadır. Bu dünyada 13 farklı Biyom (biome) bulunur. (Ormanlar, okyanuslar, çöller, dağlar, vs) (Biome’lar ile ilgili ayrıntılı bilgi için bkz) Harita oyuncu çevrede ilerledikçe rastgele oluşturulur ve bir sınırı yoktur. (Teknik olarak haritanın maximum genişleyebileceği yatay sınırı  4.096×10^9 küp^2 dir.) 
 
 
The Overworld’ten örnek bir görüntü

 
Oyun içersinde farklı biome’lerin nasıl bir arada olduğuna dair örnek 
 
Seed:
 
Oyun haritasının neye göre yaratılacağını belirleyen rakamlardır. Bu sayede aynı rakamları başka minecraftlarda kullanarak aynı haritayı oluşturabilmek mümkün olabilir. Ama sadece doğal harita tekrar oluşturulabilir. Oyuncuların yaptıkları değişimler seed numarası ile aktarılmaz.Oyun içerisinde F3’e basarak oyunda bulunduğunuz haritanın seedini görebilmeniz mümkündür.

 
  
 

MOB:
 
Minecraftta yaşayan, hareket eden canlılara ( hayvanlar, canavarlar, köylüler vs.) verilen genel isimdir. Minecraft evreninde neredeyse tüm moblar (Enderman ve Ghast hariç) sadece kendilerinden maksimum 16 kare uzaktaki olayların bilincindedirler. (Ghastlar 100 kare , Endermanlar 64 kare)
 
 
The Nether:
 
Overworld dışındaki bir boyuttur. Kendine has yapısı daha çok cehennemi andırmaktadır. Gece gündüz döngüsü veya yağmur, kar gibi mevsim döngüsü yoktur. Hiçbir şekilde su kullanmak mümkün değildir. Overworld’te olduğu gibi bu haritanın da herhangi bir sınırı yoktur.
 
 
 
Bu haritaya geçiş yapabilmek için portal gereklidir. Portal yapabilmek için 5 kare yüksekliğinde ve 4 kare genişliğinde Obisidian’ı içi boş olacak şekilde yerleştirdikten sonra çakmak (Flint & Steel) ile içerisinde ateş yakmak yeterlidir. (minimum 10 maksimum 14 Obisidian gerekli)
 
 
 
Yüzeyinin çoğu Netherrack ile kaplıdır. ( Netherrock çakmak ile yakıldıktan sonra siz söndürünceye kadar yanmaya devam eder. kısaca sınırsız ateş kaynağı görevi görür.)
Lav yakınlarında Soul sand ve tavanlarda Glowstone bulunmaktadır. Glowstone genellikle aydınlatma için kullanılırken Soul sand daha çok liman yapımında, Mob tuzaklarında ve tek yönlü geçişlerde tercih edilir.
 
Nether haritalarında zindanlara da rastlanabilir. Pusulalar ve saatler düzgün çalışmaz. Oyuncu Nether’a yatak yerleştirip uyumayı denerse yatak patlar. Bazen maden kazmak için etkili bir yöntem olabilir.
 
The End
 
Nether dışındaki diğer evren. Sadece yeraltı kalelerinin (Strongholds) derinliklerinde bulunan portal ile gidilebiliyor. Portalı çalıştırabilmek için öncelikle portalın çevresindeki 12 boşluğa da Eye of Ender yerleştirmeniz gerekiyor. ( Eye of Ender, Ender Pearl ve Blaze powder birleştirilerek yapılıyor) 
 
 
 
Portal açıldıktan sonra içine atlayarak The End’e geçebilirsiniz.Ama ölmeden geri dönemiyorsunuz.The end zemini End Stone ile kaplı ve Obsidian’dan sütunları olan bir harita. Mob olarak sadece Endermanlar ve Ender Dragon mevcut.
 
 
 
Ender Dragon’u öldürmeyi başarırsanız oyunun sonunu görebiliyorsunuz. 
 
Spawner:
 
Metal tellerden bir blok gibi görünen ve canavarların doğmasını sağlayan blok. Bu bloğun içerisinde hangi canavar doğacaksa o canavarın minik versiyonu, alevler içerisinde döner ve canavar doğacağı zaman dönüş hızı artar. ( biraz değişik bir cümle oldu ama spawner’ı görünce anlarsınız nasıl olsa :D )
 

 
Zindanlarda (dungeon), terkedilmiş maden boşluklarında (Abandoned mine shaft), yeraltı kalelerinde (stronghold) veya netherda bulunabilir.  
 
Dungeon:
 
Genellikle kazı yaparken yada mağaralarda gezerken bulabileceğiniz ufak odalardır. İçerisinde bir adet spawner duruma göre de 0-2 arası sandık bulunabilir. Zindanları tanımanın en kolay yolu cobblestone benzeyen moss stone’dur. Moss stonelar yeşil renklidirler ve sadece zindanlarda bulunurlar.

 

 
Zindanlar 5X5 , 6X6 veya 7X7 olabilir. Genellikle çevresi moss stone ve cobblestone’larla çevrilidir. Zindanların içinde bulunan spawner’dan zombie çıkma ihtimali %50, iskelet çıkma ihtimali %25 ve Örümcek çıkma ihtimali de %25 dir.

Zindanlarda bulunan sandıklardan saddle, iron ingot, bread, wheat, gunpowder, string, bucket ve cocoa beans çıkma ihtimali %80, redstone dust çıkma ihtimali %10, music disc çıkma ihtimali %8 ve Golden apple çıkma ihtimali ise %0.8’dir. 

Zindan temizlemek için önerilen pek çok yol vardır. Bunlardan bir tanesi üst kısmında ufak bir delik açarak içeriye lav boşaltmaktır. Bir diğer öneri ise zindanın altından kazıp spawner’ı alttan kırmaktır.
 
NPC Village
 
Minecraft’ta haritada tesadüfi olarak yerleştirilen kasabalardır.Boyutları ve içindeki binalar haritadan haritaya değişim gösterebilir. Oyunda köylüleri (Villager) görebileceğiniz tek yerdir.Bir haritada birden fazla kasabaya rastlanabilir.
 
 
 
Kasabadaki evlerde crafting table ve fırın bulmak mümkün olabilir. Aynı zamanda tarlalara ve kuyulara da rastlamak mümkün olabilir. Bazen evlerde sandıklar bulabilmekte mümkündür. Bu sandıkların içerisinden ekmek (bread), elma(apple), demir ve altın külçe (iron ingot & gold ingot), obsidian, elmas (diamond) ve çeşitli aletler bulabilmek mümkündür.Özellikle oyuna yeni başlayan oyuncular için yerleşim yeri açısından önerilen yerlerdir.
 
  Stronghold
 
1.8 update’ı ile gelen bu yapılar genellikle yer altındadır ve çok katlı olabilir. Genellikle oyuncuların bulabilmesi için bir kısmı yüzeyde bırakılır. Bazen yer altındaki mağaralardan da giriş yapılabilir. Stone bricks, mossy stone bricks ve cracked stone bricks’ten oluştuğu için görüldüğü zaman direk anlaşılabilir.(bkz: aşağıdaki resim)
 
 
 
İçerisinde uzun koridorlar, hapishane, kütüphane, depolar ve hazine sandıkları bulunabilir. Aynı zamanda the end’e giden portal da yine yeraltı kalelerinin içinde yer alır.

Ravine:

Ravine’ler genişliği 5- 20 kare arasında değişen derinliği ise haritanın tabanına inebilecek kadar yüksek olan uzun çukurlardır. Zemine kadar inmeyi kolaylaştırması bir yana, özellikle madencilik için çok elverişli alanlardır. Ravine’ler durumuna göre bir yada daha fazla mağaraya hatta bazen zindanlara yada strongholdlara bağlanabilirler.
 
 
 
 
Abandoned Mine Shafts:
 
Genellikle yer altında bulunan ve birbirine bağlı pek çok tünelden oluşan yapıdır. Bu yapıyı diğerlerinden ayıran özelliği çevrede bol bol wooden planks, cobweb,  fence ve rail bulunmasıdır. Özellikle mağara örümceklerinin (cave spider) yuvaları yine buralarda bulunur.
 
 
 
 
Snapshot:
 
Oyunun versiyonu yükseltilmeden önce ( Örneğin 1.1 den 1.2’ye) çıkacak olan versiyondaki yenilikleri test etmek amacıyla çıkarılmış Pre-release’lere verilen isimdir. İsimlendirme mantığı ise şu şekildedir:

Örnek olarak “Snapshot 12w04a” =>  “YYwHHX”

YY: 2 haneli olarak yıl (Örnek: 2012 => 12)
w: sabit
HH: Yılın kaçıncı haftasında yayınlandığı (Örnek: 04)
X: Aynı haftada birden fazla yayınlanması durumunda değişken (Örnek : a, b, c… )